طرح ابرار
 

توضیحاتی در خصوص طرح " ابرار"


همکاران گرامی ، سلام  و درود برشما

مصادف شدن شروع طرح " ابرار " با ماه پر فضیلت رمضان که به برکت آن قلوب بندگان خدا تمایل بیشتری به احسان و نیکوکاری پیدا می نماید را به فال نیک  می گیریم و توجه شما را به توضیحات مختصری در باره این طرح جلب می نماییم .
همان طور که می دانید معنای لغت " ابرار " که چندین بار درمصحف شریف قرآن آمده " نیکوکاران " است که ریشه آن کلمه " برّ" به معنای نیکی و نیکوکاری است. براساس تعالیم الهی که درکتاب او و سیره انبیاء و اولیائش آمده است هر انسانی در هر زمان و مکان و موقعیتی و براساس توانایی و وسعش میتواند    " نیکوکاری " کند و در زمره نیکوکاران قرار گیرد. از این جهت نعمت بسیار بزرگی در اختیار ما قرار گرفته که با اشتغال در یک مرکز خدمت رسانی به انسانهای دردمند عرصه وسیعی برای " کار نیک " و نیکوکاری " در اختیارمان  قرار گرفته است .
البته چه بهتر که در این میدان وسیع برای خدمت به دردمندان و کاهش آلام آنها ، راه و روش و مسیرهایی  باشد که به بهترین وجه ممکن هر یک از ما که در رسته های مختلف مشغول به کار هستیم مثمر ثمر واقع گردیم و بهترین خدمت را با بالاترین درصد اطمینان به ارباب رجوع خود برسانیم. مقوله های " اعتبار بخشی"، "  بهبود کیفیت" و .... همین راه و روشها و مسیرهای مستقیم هستند که درطی چند سال اخیر و با زحمات جمع زیادی از کارشناسان صاحب نظر در حوزه سلامت و درمان تهیه و تدوین شده اند که پس از آن برای اجرایی شدن در اختیار مراکز درمانی ازجمله بیمارستان  ما قرار گرفته است.
البته در طی سه سال اخیر واحدهایی که به عنوان خط مقدم خدمت رسانی به بیمار مشغول هستند کم و بیش این راه و روشها را برای ارتقاء خدمت خود به کار بسته اند اما آنچه ما را برآن داشت که طرح " ابرار" را مطرح کنیم فراگیرشدن و به اصطلاح معروف "ملکه ذهن شدن " آن است نه به این عنوان  که یک دستورالعمل و بخشنامه لازم الاجراست (که هست)  بلکه به عنوان یک فرصت در اختیار ما برای ارائه خدمت بهتر که به آنچه تا به حال انجام داده ایم با اندیشیدن به " ابرار" چیز جدیدی به آن اضافه کنیم یعنی:  " نیت کار نیک "و" پیوستن به نیکوکاران"

شعار ما در این طرح این است:" با ابرارمعتبریم " پس" به ابرار بپیوندیم "

توضیح تکمیلی : ما عنوان این طرح را ضمن اینکه از آیات نورانی قران (سوره مبارکه مطففین )گرفته ایم نگاهی نیز به پنج شاخصه مهم در ارتقاء کیفیت خدمات به بیماران داشته ایم که عبارتند از :

  • اعتبار بخشی
  •  بهبود کیفیت
  •  روزآمدی
  •  اجرای استانداردهای ایزو
  • رعایت حقوق گیرنده خدمت

مشتاقانه در انتظار هر گونه نظر و انتقاد و پیشنهاد شما عزیزان برای اصلاح و بهبود کارمان هستیم . شماره تماسهای داخلی 2226- 2001  پذیرای شما هستند .

آمار بازدیدکنندگان
بازدید از این صفحه : 1310 بار

بازديدکنندگان امروز : 456 نفر

کل بازديدکنندگان : 3423760 نفر

بازديدکنندگان آنلاين : 27 نفر

 

 

 
Copyright © 2013 NRITLD.SBMU.AC.IR Allright Reserved ©Powered By NRITLD IT Department