حقوق گیرنده خدمت
 

نکات قابل توجه که در محور حقوق گیرندگان خدمت وجود دارد :

1- دریافت اطلاعات ( روش های تشخیصی و درمانی ، پیش آگهی و عوارض احتمالی ، اقدامات پژوهشی ، تعرفه ها و پوشش های بیمه ای – اقدامات پژوهشی – آموزشی بودن بیمارستان – معرفی تیم پزشکی – نوع پوشش نحوه دسترسی به پزشک معالج و اعضای اصلی گروه پزشکی درطول درمان-حفاظت از اموال گیرنده خدمت )
2- مطلوبيت خدمات سلامت ( اعم از درمانی و غیردرمانی)
3- حمایت از گروههاي آسيب پذير ( کودکان ، سالمندان ، زنان باردار و ... )
4- گيرنده خدمت در حال احتضار
5- محرمانه بودن اطلاعات
6- حفظ حريم خصوصي
7- فراهم نمودن شرایط مناسب همراه بیمار  
8- پاسخ به نياز هاي عبادي و اعتقادي گيرنده خدمت
9- پاسخ به نیازهای آموزشی بیمار ( بستری ، درمان ، ترخیص )
10- انتخاب آزادانه و مشاركت ( جهت نوع درمان )
11- اخذ رضايت آگاهانه و برائت نامه
12- جلوگیری از دريافت وجه از گيرندگان خدمت خارج از چارچوب مقررات طرح تحول نظام سلامت
13- نظام كارآمد رسيدگي به شكايات
14- سنجش رضايت گيرنده خدمت

آمار بازدیدکنندگان
بازدید از این صفحه : 240 بار

بازديدکنندگان امروز : 580 نفر

کل بازديدکنندگان : 3171645 نفر

بازديدکنندگان آنلاين : 7 نفر

 

 

 
Copyright © 2013 NRITLD.SBMU.AC.IR Allright Reserved ©Powered By NRITLD IT Department