جهت توانمندسازی علمی اساتید و اعضای محترم هیات علمی طراحی شد:
بسته آموزشی روش تحقیق مطالعات کارآزمایی بالینی با تمرکز بر کوید ۱۹
بسته آموزشی نحوه نگارش، ثبت و اجرای کارآزمایی های بالینی جهت توانمندسازی علمی اساتید و اعضای محترم هیات علمی و به منظور طراحی و اجرای هر چه بهتر این مطالعات در دوران پاندمی کووید-19 طراحی شد و برای عموم محققین قابل استفاده و مفید خواهد بود.
بسته آموزشی نحوه نگارش، ثبت و اجرای کارآزمایی های بالینی جهت توانمندسازی علمی اساتید و اعضای محترم هیات علمی و به منظور طراحی و اجرای هر چه بهتر این مطالعات در دوران پاندمی کووید-19 طراحی شد و برای عموم محققین قابل استفاده و مفید خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی، این بسته آموزشی با همکاری دکتر شادی بنی اسدی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشیار فارماکولوژی بالینی، دکتر فاطمه حسینی بهارانچی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و استادیار آمار زیستی، دکتر فریبا قربانی پژوهشگر مرکز تحقیقات بیماری های نای و دکترای تخصصی پژوهشی و دکتر گیتی پوردولت فوق تخصص بیماری های ریوی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آماده و ارائه شده است.
دکتر بنی اسدی دبیر علمی این برنامه با بیان اینکه در این بسته آموزشی اجزای راهنمای اسپریت
SPIRIT (Standard Protocol Items: Recommendations for Interventional Trials) که استانداری است بین المللی برای نگارش پروتکل کارآزمایی بالینی به طور کامل توضیح و با ذکر مثالهای متعدد آموزش داده شده است افزود: مطالب گردآوری شده آموزشی جزو بسته های توانمندسازی اعضای محترم هیات علمی و دارای امتیاز روش تحقیق (7.5 امتیاز) می باشد.
وی در خصوص سر فصلهای این برنامه تصریح کرد: آشنایی با تعریف و انواع مطالعات کارآزمایی بالینی، آشنایی با اجزای مهم یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده ، آشنایی با نحوه نوشتن پروتکل یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده بر مبنای استانداردهای بین المللی، آشنایی با نحوه ثبت کارآزمایی های بالینی ، آشنایی با نحوه مدیریت و آنالیز داده ها و مرور کارآزماییهای بالینی در کوید-19 می باشد.
این عضو هیاتعلمی دانشگاه در خاتمه تاکید کرد: در این بسته آموزشی در خصوص انجام مطالعات کارآزمایی بالینی در فاز های مختلف کووید-19 مطالب کاربردی آورده شده است.
جهت دسترسی به این بسته آموزشی پلتفرم آموزش مجازی دانشگاه به آدرس www.cme.sbmu.ac.ir در دسترس می باشد.