سوپروایزر آموزشی


 

 

 

نام و نام خانوادگی: شمسی نصیری رائینی
سال فارغ التحصیلی: 1373
رشته تحصیلی: پرستاری
مدرک تحصیلی: کارشناسی
سمت: سوپروایزر آموزشی
سابقه کار: 25 سال
جهت مشاهده رزومه اینجا را کلیک نمایید

 

 

معرفی واحد آموزش پرستاری:
- شرح وظایف سوپروایزر آموزشی براساس اصول مدیریت آموزش و با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو مبتنی بر فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی است.  سوپروایزر آموزشی، پرستاری است که در زمینه ارتقاء دانش و مهارت های شغلی رده های مختلف کارکنان پرستاری در راستای شرح وظایف و اهداف و مأموریت بیمارستان برنامه ریزی کرده و فرایندهای آموزشی را از نیازسنجی تا اثربخشی آموزش ها اجرا می نماید.
 واحد آموزش پرستاری زیر نظر سوپروایز آموزشی و بر اساس برنامه های استراتژیک و برنامه عملیاتی مدیریت پرستاری فعالیت می کند.
در جهت ارتقاء سطح علمی و عملکردی پرستاران ، برنامه های آموزشی دفتر پرستاری برای کادر پرستاری بر اساس نیاز سنجی آموزشی و فرم های توسعه فردی و اهداف سازمان ،  به صورت آموزش های گروهی و فردی داخل بخشی و برون بخشی انجام می گیرد . مراحل انجام کار به شرح ذیل است:
1. نیازسنجی آموزشی: فرایند جمع آوری و تجزیه و تحلیل نیازهای آموزشی که از طریق دستورالعمل های ارسالی معاونت درمان، نیازهای آموزشی اعلام شده کارکنان، گزارشات خطا و خطر، ارزیابی عملکرد کارکنان و برنامه استراتژیک بیمارستان انجام می گیرد و فاصله بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب و استاندارد مورد شناسایی قرار گرفته و نیازهای آموزشی کارکنان پرستاری مشخص می شود.
جهت هماهنگی و مشارکت پرسنل پرستاری در برنامه های آموزشی و تسریع در انجام نیازهای اموزشی  ، شورای آموزش پرستاری تشکیل و با همکاری رابط های آموزشی فعالیت می نماید .
2. برنامه ریزی آموزشی: شامل مجموعه اقدامات و فعالیت های هدفمند است که بر اساس اهداف آموزشی بیمارستان در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برنامه ریزی می گردد.  پس از تعیین وضعیت موجود بر اساس نیازسنجی آموزشی جهت رسیدن به وضعیت مطلوب و استاندارد و اهداف آموزشی در نظر گرفته می شود. 
3. اجرا برنامه آموزشی: فعالیت هایی که برای برگزاری دوره ها و فعالیت های آموزشی بر اساس برنامه ریزی آموزشی به صورت نظری، عملی، حضوری و یا غیر حضوی( با آزمون) در نظر گرفته می شود.  در ارائه برنامه های آموزشی سعی شده است از تمامی گروههای علمی و آموزشی پرستاری و اعضاء محترم هئیت علمی داخل مرکز استفاده گردد .
4. ارزشیابی دوره آموزشی: فعالیت هایی که جهت سنجش دوره آموزشی برگزار شده، شامل : اندازه گیری میزان واکنش فراگیران نسبت به دوره آموزشی و مدرسین از طریق فرم های نظرسنجی و اندازه گیری میزان یادگیری از طریق ارزیابی (پس و پیش آزمون) انجام می گیرد.
5. پایش اثربخشی دوره آموزشی: فعالیت هایی که جهت تعیین میزان اثربخش بودن یک دوره آموزشی و انجام مداخلات  لازم جهت بهبود کیفیت آموزشی انجام می گردد. اثربخشی آموزشها در سطوح مختلف و با بهره گیری از روش کرک پاتریک انجام می شود.  نتایج اثربخشی دوره های آموزشی جهت بررسی و اظهار نظر به تیم مدیریت اجرایی بیمارستان داده می شود. بر اساس پیامدهای بدست آمده، برنامه ریزی آموزشی سال آینده و نیازهای آموزشی سازمان استخراج می شود.
نتایج اثربخشی شرکت در دوره های آموزشی به سه  گروه بازخورد داده می شود:
فرد: جهت اطلاع از میزان یادگیری افزایش مهارت های شغلی و تلاش در جهت بهبود نقاط ضعف
مقام مافوق( مستقیم): جهت اطلاع از نقاط ضعف و قوت عملکرد پرسنل و تلاش در جهت ارتقای عملکرد به منظور بهبود اجرای استانداردهای شغلی
سازمان: جهت اطلاع از دستیابی به شاخص های عملکردی، برنامه ای و فرایندی سازمان و تغییراتی که براساس نتایج پیامدها برای برنامه های عملیاتی و بهبود و استراتژیک، لازم است.

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب