• تاریخ انتشار : 1395/09/16 - 13:51
  • بازدید : 366
  • تعداد بازدید : 38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
روابط عمومی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری اعلام کرد:

آغاز دوره دوم بازدیدهای منظم مدیریتی( Walk Round )

بعد از اتمام دوره اول بازدیدهای منظم مدیریتی ( Walk Round ) دوره دوم بازدیدها در راستای ارتقاء بهبود کیفیت خدمات سلامت و ایمنی بیمار و کارکنان در نیم سال دوم سال 95 مانند دوره اول طبق برنامه ریزی از قبل تعیین شده از بخش های درمانی، پارا کلینیک ها، معاونت آموزشی و پژوهشی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری آغاز شد.

بعد از اتمام دوره اول بازدیدهای منظم مدیریتی ( Walk Round ) دوره دوم بازدیدها در راستای ارتقاء بهبود کیفیت خدمات سلامت و ایمنی بیمار و کارکنان در نیم سال دوم سال 95 مانند دوره اول طبق برنامه ریزی از قبل تعیین شده از بخش های درمانی، پارا کلینیک ها، معاونت آموزشی و پژوهشی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز، "الهام قازانچایی" مسئول واحد اعتباربخشی در گفتگو با این واحد در مورد اینکه بازدیدهای منظم مدیریتی در دوره اول چگونه بود، گفت: بازدید منظم مدیریتی دوره اول به صورت بازدید و پرسش و پاسخ انجام شد، سوالات کلی در زمینه ایمنی بیمار، اعتباربخشی، حقوق گیرنده خدمت، کنترل عفونت، کنترل پرونده های پزشکی، کنترل تجهیزات پزشکی، کنترل تاسیسات، کنترل بهداشت محیط و پسماند از پرسنل مطرح شد و همچنین در Walk Round پزشکی از پزشکان پرسش مرتبط پرسیده شد.
مسئول واحد اعتباربخشی خاطر نشان کرد: طبق چک لیست ارزیابی، هر یک از واحدها مورد ارزیابی قرار گرفت و موارد قابل اصلاح توسط کارشناس هماهنگ کننده ایمنی جهت پیگیری به بخش و واحدها ارسال گردید تا بر حسب اولویت ایمنی بیمار اقدامات اصلاحی انجام گیرد.
وی در ادامه اظهار کرد همچنین بازدیدهای منظم مدیریتی به صورت نامحسوس از بررسی عملکرد پرسنل بر اساس چک لیست های استانداردهای اعتبار بخشی و ارزیابی وزارتخانه نیز انجام می پذیرد که در این بازدیدها موارد حائز اهمیت اعم از نحوه برخورد پزشک و پرسنل با بیمار، نحوه برخورد کلیه پرسنل با بیمار و ارباب رجوع، نحوه حفظ حریم خصوصی در انجام پروسیجرها، اموری مانند تعویض پانسمان، معرفی پزشک و پرستار به بیمار، کنترل پسماند به صورت نامحسوس و بررسی تاسیسات و تجهیزات پزشکی بررسی می گردد و در پایان هر بازدید گزارش عملکرد پرسنل  توسط کارشناس هماهنگ کننده ایمنی جهت بررسی به مدیر مرکز، مسئول اعتباربخشی و مدیر پرستاری ارسال می گردد.
قازانچایی در پاسخ به اینکه نتایج حاصل از بازدیدهای منظم مدیریتی در دوره اول چگونه بوده است، گفت: رفع نواقص اتاق عمل، تهیه دستبند شناسایی، بازسازی امحاء زباله، بازسازی کامل CSR و ایجاد 3 قسمت کثیف، تمیز و استریل، ایجاد فضای طی شور و لنژ کثیف در بخش های CCU2 و آنژیوگرافی، تهیه لباس بخش اطفال، تفکیک درب ورودی کثیف و تمیز در لنژ، خریداری ترالی پسماند، تهیه استانداردهای هموژیلانس کلمن جهت فرآورده های خونی و پلاکت ها، تهیه راهنمای تصویری دستگاه های تجهیزات پزشکی، ایجاد نمازخانه در بخش ها، جداسازی کپسول های گاز  طبی به وسیله رنگ، شارژ شدن کپسول آتش نشانی، الکترونیکی شدن فرایند ثبت خطا، ترالی مخصوص تفکیک پسماند، ایجاد سکوی جمع آوری زباله، فعال شدن پیج کل محوطه، بازسازی انبار موادغذایی، حفاظ پنجره بخش های 3، 4، 5 و 6، تهیه برانکارد 3 شکن در اتاق عمل از مواردی بود که انجام پذیرفت.
مسئول واحد اعتباربخشی در پاسخ به پرسش آخر روابط عمومی در خصوص همکاری مسئولین واحدهای مرتبط با اعتباربخشی اظهار داشت: مدیر مرکز، مدیر امور مالی، مدیر پرستاری، مسئول منابع انسانی، مسئول امور عمومی، سوپروایزر آموزش، سوپروایزر کنترل عفونت، مسئول تجهیزات پزشکی، مسئول تاسیسات، مسئول پاراکلینیک ها، مسئول حقوق گیرنده خدمت همکاری های لازم را به عمل آوردند که کمال تشکر را دارم.

  • گروه خبری : اخبار روابط عمومی,پرستاری
  • کد خبر : 39720
کلید واژه
×

اطلاعات "Enter"فشار دادن

تنظیمات قالب