رسالت
رسالت
کتابخانه بیمارستانی معرف یک کتابخانه پزشکی تخصصی است و رسالت آن بالا بردن سطح کیفیت مراقبت های پزشکی ارائه شده به بیماران، از طریق فراهم کردن منابع و خدمات کتابخانه ای به اشکال گوناگون برای متخصصان بهداشتی، شامل پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان و مدیران بیمارستان می باشد و سهم عمده ای را در اشاعه اطلاعات پزشکی عهده دار می باشد.
کتابخانه بیمارستانی باید بتواند اطلاعاتی را که متخصصان علوم پزشکی در طبابت بالینی هر روزه به آن نیاز دارند، فراهم سازند و پاسخگوی سوالات آنان در زمینه اطلاعات پزشکی باشند، همچنین به نیازهای اطلاعاتی و آموزشی مصرف کنندگان خدمات پزشکی یعنی بیماران و خانواده آنها درباره بیماری و روند آن، روش های جراحی، عوارض پس از عمل، مسائل حقوقی بیمار پاسخ گوید.
چشم انداز
کتابخانه بیمارستان تلاش می نماید تا با بکارگیری کتابداران بالینی و متخصصین اطلاع رسانی پزشکی، استفاده از فناوری های نوین، تامین منابع اطلاعاتی چاپی و الکترونیک به روز، تامین نیازهای اطلاعا تی کاربران و دسترسی آسان به اطلاعات مبتنی بر شواهد پزشکی در راستای ارتقاء کیفیت مراقبت از بیمار و سطح سلامت جامعه گام بردارد.
ارزش های محوری
ارزش های محوری برای ارا ئه خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی شامل رعایت اصول اخلاقی، حرفه ای ، اعتقادی و استانداردها می باشد:
- استفاده از شواهد علمی درتصمیم گیری های مراقبت از بیمار آگاهی رسانی، دسترسی و استفاده اطلاعات سلامت با کیفیت
- ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش مستمر در راستای توانمند سازی دانش اعضای هیات علمی، دستیاران و کادر درمان
- جستجو و دستیابی پیشرفته اطلاعات سلامت مبتنی بر شواهد
- تعامل و همکاری های مستمر و پویا بین کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی فارغ از سطح
علمی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی،ملیت، قومیت، رنگ، نژاد، و زبان
ماموریت
ماموریت کتابخانه بیمارستان و خدمات اطلاع رسانی پزشکی، تامین و دسترس پذ یری منابع اطلاعات بالینی روز آمد برای کاربران شامل پزشکان ،پرستاران پیرا پزشکان و پژوهشگران جهت ارتقاء کیفیت مراقبت از بیمار است.بخشی از خدمات کتابخانه و اطلاع رسانی پزشکی در راستای تامین نیازاطلاعاتی بیماران و خانواده های آنها ارائه می شود.
ماموریت کتابخانه بیمارستان در راستای ارائه خدمات اطلاع رسانی پزشکی بشرح زیر می باشد:
1- تبیین ماهیت و نقش کتابدار بالینی در بهبود کیفیت مراقبت بیمار
2- بکارگیری کتابدار بالینی در کتابخانه بیمارستان در راستای ارائه خدمات اطلاع رسانی پزشکی به کار بران
3- شناسایی و تجربه و تحلیل نیاز های اطلاعاتی کار بران
4- مشارکت کاربران و کارکنان بیمارستان در جهت تامین منابع اطلاعاتی پزشکی اعم از چاپی، الکترونیکی و فن آوری های نوین
5- ایجاد بستر مناسب جهت آموزش مستمر به کاربران و کارکنان کتابخانه
6- افزایش ارتباط و تعامل کتابخانه با بخش های مختلف بیمارستان
7- حمایت از پژوهش ها و آموزش ها در راستای پیشبرد اهداف کلان دانشگاه
8- ایجاد بستر مناسب جهت همکاری و تبادل اطلاعا ت بین کتابخانه بیمارستا ن در سطح دانشگاه و کشوری
9- بازاریابی اطلاعات توسط کتابدار بالینی ، مدیران و مسئولین بیمارستان در حوزه گردشگری سلامت
10- تهیه و توزیع بسته های آموزشی تخصصی و عمومی در حوزه بالینی در قالب پوستر، بروشور لوح فشرده ، فیلم و اسلاید جهت کاربران اعم از کادر درمان، بیماران و همراهان بیمار